onsdag 9 januari 2013

Spjälsängsskydd

Ja igår så förnyade jag ett vitt spjälsängsskydd till lite mer roligt.

Att tänka på när man ska sy spjälsängsskydd: ska man ha figurer på skyddet (som jag hade) tänk då på att inte ta tyger dubbelt. Jag gjorde felet och fick gör om allt. Nu tänker ni säkert varför? Jo för tar man dubbelt så blir det upponer på ena sidan och det kanske man inte vill ha? Jag ville inte ha det så jag gjorde om allt från början och tänkte efter fler än en gång innan jag sydde fast allt.

När jag va klar med överdraget sprätte jag ut vart snörena skulle vara, använde dom som satt på skyddet sen innan. Tog bort dom och sen stoppade jag in själva skyddet i överdraget och sen sydde på snörena på de nya fina överdraget... Så vips så har man nytt skydd till spjälsängen.

Mönster: Tog de skyddet jag hade och mätte ifrån, så hade inget speciellt mönster.



1 kommentar:

  1. vi ska beställa tyg till huset tänkte att du kunde bli våran sömerska ;)

    SvaraRadera